SIKÇA SORULAN SORULAR

SIKÇA SORULAN SORULAR

BAYİLERDEN KREDİ KARTI İLE YAPILAN BAKİYE YÜKLEMELERİNDE KREDİ KARTI KOMİSYON ÜCRETİ ALINIYOR MU?

Kredi kartı ile yapılacak online yükleme işlemlerinde (EGO CEP’tebaskentulasim.com) bankacılık sisteminden kaynaklı kredi kartı kullanımlarında komisyon ücreti alınmaktadır. Alınan komisyon ücretleri EGO Genel Müdürlüğünün bir gelir kalemi değildir.

Bayilerden (büfe) ve kiosklarda yapılan nakit yüklemelerde herhangi bir komisyon ücreti alınmamaktadır.

ÖĞRENCİ ABONMAN KARTINDAN YARARLANMA ŞARTLARI NELERDİR?

1. Ankara Büyükşehir Belediye Başkanımız Sayın Mansur YAVAŞ’ın öğrencilerimize destek sağlamak amacıyla başlattığı, Aktif Öğrenci (İndirimli) Ankarakart’lara uygulanan abonman uygulaması, 18.10.2019 tarih ve 2019/87 E. sayılı UKOME Kararı ile başlatılmıştır.

2. Öğrenci Abonman uygulaması, abonman ücreti karşılığında sınırsız biniş hakkı verir. Yapıldığı tarihten itibaren 30 gün geçerlidir ve bir sonraki ayın aynı günü, aynı saatte sona erer.

3. Abonman uygulaması şehir içi hizmet veren EGO, Özel Halk Otobüsleri (ÖHO), Özel Toplu Taşıma Araçları (ÖTA), Metro ve Ankaray da geçerlidir. Fiyat tarifesi farklı olan dış ilçe ve mahallelere hizmet veren EGO, ÖHO, ÖTA’larda geçerli değildir (Şehir içi ücret tarifesinden farklı tarife ile uygulanan). Bu hatlarda belirlenen ücret tarifesi üzerinden kullanılan Ankarakart bakiyesinden tahsil edilmektedir.

4. Başkentray’ın TCDD uhdesinde bulunması nedeniyle, Öğrenci Abonman uygulaması, bu araçlarda geçerli değildir. Ancak bu konuda ilgili kurum ile   görüşmeler devam etmektedir. TCDD tarafından kabul edilmesi halinde öğlencilerimize bilgilendirme yapılacaktır.

5. Öğrenci Abonman uygulamasından faydalanmak isteyen vatandaşlarımızın Aktif Öğrenci (İndirimli) Ankarakart’ının olması gerekmektedir. Örgün öğretimde yaş sınırı olmaksızın, Açık Lise ve Açık Öğretim öğrencilerinde 27 yaş sınırı (28 yaşından gün almamak) şartı aranmaktadır.

6. Abonman uygulamasından faydalanmak isteyen öğrencilerimiz, kiosk cihazlarımızdan kredi kartıyla ve tüm Metro istasyonlarımızda bulunan Ankarakart Gişelerimizden nakit olarak işlem yapabilirler. Online uygulamalardan KVKK nedeniyle Öğrenci Ankarakart’larına abonman uygulaması yapılamamaktadır.

7. Öğrencilerimizin hat veya istasyonlarda Abonman kartlarını aynı validatörde ilk kullanımlarından hemen sonra ikinci kez kullanmaları mümkün değildir. İlk kullanım ile ikinci kullanım arasında 30 dakika geçmesi gerekmektedir.

8. Abonman uygulaması şartları belli olup kamuoyu ile gerekli paylaşım yapılmıştır. Bu nedenle abonman uygulamasından faydalanan vatandaşlarımız, uygulama şartlarını kabul etmiş sayılır. Abonman şartları nedeniyle ücret iadesinin yapılması ya da bir sonraki aya binişlerin aktarılması mümkün değildir.

9. Öğrenci Ankarakart’ın kaybedilmesi, çalınması ya da kırılması durumunda, Başkent 153 üzerinden ya da Kart İşlem Merkezlerine bizzat başvuru yapılarak yenisi çıkarılabilmektedir. Yeni Öğrenci (İndirimli) Ankarakart çıkarma işleminden 48 saat sonra, öğrencinin bizzat Kart İşlem Merkezlerine başvuru yaparak bakiye ve abonman binişlerini yeni Ankarakart’ına aktarması gerekmektedir.

 

EGO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ TOPLU TAŞIMA ARAÇLARINDA HANGİ ÖZEL GÜN YA DA TARİHLERDE ÜCRETSİZ YARARLANILIR?

EGO Genel Müdürlüğü Toplu Taşıma araçlarından (Otobüs, Metro, ANKARAY)  hangi özel gün ya da tarihlerde ücretsiz yararlanılır?

EGO Genel Müdürlüğü toplu taşıma hizmet sunumunda tabi olduğu mevzuat hükümleri çerçevesinde görevini ifa etmektedir. Dolayısıyla kanuni bir dayanağı ya da mevzuatta yeri olmayan bir toplu taşıma hizmeti gerçekleştiremez.

Kuruluşumuzca ücretsiz yolcu taşımacılığı yapılabilecek grup ve kişiler hakkında 08.01.2002 tarihli ve 4736 sayılı Kamu Kurum ve Kuruluşlarının Ürettikleri Mal ve Hizmet Tarifeleri ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun ile Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı tarafından hazırlanarak 04.03.2014 tarih ve 28931 sayılı Resmî Gazetede yayımlanan Ücretsiz veya İndirimli Seyahat Kartları Yönetmeliğinin bağlayıcılığı bulunmaktadır.

Hangi amaçla olursa olsun, toplu taşıma hizmet sunumunda ücretsiz veya indirimli tarife uygulama belirleme yetkisi, 4736 sayılı kanun gereğince Cumhurbaşkanına aittir. Bu kapsamda, İlgili Kanun ve Yönetmelikte belirtilen kişi ve gruplar haricinde ücretsiz ulaşım istisnası sağlanabilmesi hususunda Cumhurbaşkanlığı Makamınca alınan kararlara istinaden uygulamaya geçilebilmektedir.

Ayrıca Ankara Büyükşehir Belediye Meclisi’nin almış olduğu 08.05.2020 tarih ve 533 sayılı Karar’a istinaden “İlk Mahalli İdare seçimlerine kadar dini ve milli bayram günlerinde saat 06.00’dan başlayarak gece saat 24.00’e kadar EGO Genel Müdürlüğüne ait otobüs, raylı sistemler ile verilen toplu taşıma hizmetlerinden ücretsiz yararlandırılması …” Kararı gereği, vatandaşlarımız dini ve milli bayramlarda EGO Genel Müdürlüğünce yürütülen toplu taşıma hizmetlerinden ücretsiz faydalanabilmektedirler.

Dinî ve Millî Bayramlar ise 17.03.1981 tarih ve 2429 sayılı “Ulusal Bayram ve Genel Tatiller Hakkında Kanun’da belirtilmiştir.

Ayrıca yukarıda belirtilen Ankara Büyükşehir Belediye Meclisi Kararı’na istinaden toplu taşıma hizmetlerinden, Liselere Geçiş Sistemi (LGS) ile Yükseköğretim Kurumları Sınavı’na (YKS) katılacak öğrenciler de sınav giriş belgelerini göstermeleri şartıyla kendileri, velileri ve görevli öğretmenler, sınav günlerinde ücretsiz yararlanabilmektedirler.

PARK ET DEVAM ET SİSTEMİ NASIL KULLANILIR?

  1. Öncelikle otopark girişlerinde bulunan giriş turnikesine Toplu Taşıma Sisteminde (Raylı Sistem, Otobüs) kullanılacak ANKARAKART’ların okutularak  araçların, giriş kaydı oluşturulur.
  2. Daha sonra Toplu Taşıma Sisteminden (Raylı Sistem, Otobüs) biniş ücreti  ödenerek geçiş yapılır.
  3. Otoparka giriş yapıldığı gün, raylı sistemler işletme saatleri içinde dönüş yapılırsa, vatandaşlarımız araçları ile çıkış turnikesinden ücretsiz olarak geçiş yapabileceklerdir.
  4. Bir sonraki güne kalan araçlar için bırakıldığı günün günlük ücreti ile ertesi günün bırakıldığı süre kadar saatlik ücret ödenir.
  5. Ücretsiz kullanım için Toplu Taşıma Sisteminin (Raylı Sistem, Otobüs) tek yön olarak kullanımı yeterli değildir. Ücretsiz tarife ancak dönüş yönünün de aktarmasız kullanımı halinde geçerlidir.
  6. Tek yön kullanan yolcuların bilet ücretleri, otopark ücretinden düşülür.
  7. Park Et Devam Et Sistemi otoparkını, sadece otopark olarak kullanacak vatandaşlarımız için uygulanacak ücret tarifesi aşağıda belirtilmiştir.

Sadece Otopark Olarak Kullanılması Halinde Uygulanacak Tarifeler

park et devam et

ANKARAKART KİŞİSELLEŞTİRME İŞLEMİ NEDİR? NASIL YAPILIR?

Tam Ankarakart’ımı neden kişiselleştirmeliyim?

Koronavirüs (Covid-19) salgınının önlenmesine yönelik alınan tedbirler kapsamında, hastalığın yayılım hızının kontrol altına alınabilmesi için İçişleri Bakanlığı’nın 29.09.2020 tarihli “Şehir İçi Toplu Ulaşımda HES Kodu Sorgulaması”na ilişkin Genelgesi ve Ankara Valiliği İl Umumi Hıfzıssıhha Kurulu’nun (UHK) 30.09.2020 tarih ve 2020/75 sayılı Kararı’na istinaden EGO Genel Müdürlüğü tam Ankarakart’ı kullanan vatandaşlarımızın, toplu taşıma hizmetlerimizden yararlanırken mağduriyet yaşamamaları için ulaşım kartlarını kişiselleştirmeleri gerekmektedir.

Tam Ankarakart Nasıl Kişiselleştirilir?

Vatandaşlarımız tam Ankarakart kişiselleştirme işlemini, https://baskentulasim.com sitesi “Ankarakart Online İşlemler, Ankarakart Tanımlama” menüsüne girerek,  adı-soyadı, T.C. kimlik numarası, mail adresi ve cep numarasını, ardından “Ankarakart Tanımlama” bölümünden, kullanım yapılan tam Ankarakart’larının ön ve arka yüzünde yazılı kart numaralarını yazarak kolaylıkla yapabilirler. Ayrıca vatandaşlarımız online işlemlerde açtıkları hesaptan tam Ankarakart'larını tanımladıktan sonra birçok işlemi bu bölümden yapabilir, kartlarına ilişkin hareketleri inceleyebilir, aynı zamanda bu işlem ile tam Ankarakart'larının çalınma ya da kaybolma durumlarında kartlarında kalan bakiyeyi yeni kişiselleştirilmiş tam Ankarakart'larına yükleyebilirler.

Kişiselleştime işlemleri, Ankarakart işlem merkezleri ya da kiosklardan yapılabilir mi?

Kişiselleştirme işlemleri sadece online olarak https://baskentulasim.com üzerinden yapılabilmektedir.

İndirimli ve Serbest Kartlarda (Öğrenci, Öğretmen, Engelli, Engelli Refakatli, 62-65 Yaş Kartı, 65 Yaş Üstü Kartı, Kamu Kartları, vb.) kişiselleştirme işlemi yapılacak mı?

İndirimli ve serbest kartlar zaten kişiye özel olduğundan yeniden kişiselleştirilmesine gerek yoktur.

ANKARA METRO İŞLETMESİ OSB/TÖREKENT–KORU METRO HATTI SEFER SAATLERİ NASIL DÜZENLENMEKTEDİR?

Ankara Metro İşletmesi OSB/Törekent-Koru hattında kış dönemi hafta içi sabah ve akşam yoğun saatlerde (07.00-09.30 ve 16.00-20.00) 40 tren seti ve yaklaşık 4 dakikalık servis aralığı ile hizmet verilmektedir. Belirtilen servis aralığına herhangi bir arıza ve aksaklık olmaması halinde uyulmaktadır. 

Ankara Metro İşletmesinde yolcu sayıları günlük olarak takip edilmekte olup mevcut tren sayısının yolculuk taleplerini karşıladığı görülmektedir. Bununla birlikte yolcu sayılarında yaşanılabilecek artışlara göre tren sayılarında da gerekli düzenlemeler yapılacaktır.

Ancak, meydana gelen çeşitli arızalar nedeniyle trenlerimiz zaman zaman otomatik sürüş modundan çıkmakta ve bu nedenle manuel sürüş modunda hareket ettirilmek zorunda kalınmaktadır. Bu durumdan dolayı serviste gecikmeler oluşabilmektedir. Meydana gelen bu tür arızalarda, yolcu mağduriyetini ve servis gecikmesini azaltmak amacıyla bekleme hatlarında bulunan yedek trenler sefere konulmaktadır.

Ayrıca, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü kontrolünde devam eden ve ilgili yüklenici firmalar tarafından yürütülen sinyalizasyon sistemi çalışmalarının ardından, bazı sorunlar da doğrudan ortadan kalkacaktır. Sinyalizasyon çalışmalarının ise 2020 yılının yaz aylarında tamamlanacağı öngörülmektedir.

EGO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ’NÜN FAAL ARAÇ SAYISI NEDİR? ULAŞIM İÇİN YETERLİ MİDİR?

2012 yılında 6360 sayılı Kanun ile mücavir alan sınırları genişlemiş, mücavir alan içindeki ilçe sayısı 16’dan 25’e yükselmiştir. 2013-2018 yılları arasında Ankara ili nüfusu %9 oranında artmasına rağmen, otobüs filomuz %20 oranında azalmıştır.

EGO Genel Müdürlüğü’ne en son otobüs alımı 2013 yılında yapılmıştır. Dolayısıyla otobüslerin yaş ortalaması 10.5’e kadar yükselmiştir. Bu durum araçlarımızın daha sık arıza yapmasına ve bakım-onarım maliyetlerinin artmasına neden olmaktadır.

Yeni yerleşim yerlerinin artmasıyla burada oturan vatandaşlarımızın toplu taşıma hizmeti talepleri de maalesef otobüs sayımızın yetersizliği nedeniyle, istenildiği ölçüde karşılanamamaktadır.

2023 yılı itibarıyla faal araç sayımız 1.850’dir. 

Mevcut otobüs filomuzun durumuna ilişkin bu veriler çerçevesinde, yolcu yoğunluğunun fazla olduğu güzergahlarda ne yazık ki yeni hatların açılması ya da servis artışının sağlanması mümkün olmamaktadır. Bu durum ise vatandaşlarımızın mağdur olmasına neden olmaktadır.

Kuruluşumuz, mevcut otobüslerimizin en etkin ve verimli kullanılmasını teminen tüm Ankara çapında Hat Optimizasyonu çalışması yapmaktadır. Bu amaçla, kuruluş bünyesinde bir ekip teşkil ettirilmiştir. Bu ekip, öncelikle, sorunlu hatları ele alıp en kısa zamanda çözüm üretecektir. 

Bunun yanı sıra Başkent Ankara’nın ulaşım ve trafik sorunlarına bilinçli bir kamu bakış açısı ve çağdaş ulaşım politika ve teknikleri ile yaklaşarak, doğru, adil, dengeli ulaşım kararlarının politik kaygılardan uzak, özellikle katılımcılık, şeffaflık ve hesap verebilirlik ilkeleri gözetilerek, halkın ulaşım ve trafik taleplerini en rasyonel şekilde çevreci, modern, ekonomik, ucuz toplu taşıma sistemleri ile yerine getirmeyi hedefliyoruz.

EGO OTOBÜSLERİ

Hareket saatine uymayan hareket görevlileri hakkında nasıl şikayette bulunabiliriz ?

Hareket noktası ve duraklarda yazılı olarak asılan hareket saatlerine mutlaka uyması gerekmektedir. Uymayan görevliler hakkında dilekçe ile şikayette bulunulduğu taktirde ilgililer hakkında yasal işlem başlatılır. Zorunlu haller dışında, hareket saatlerine uymayan görevliler toplu iş sözleşmesi hükümleri doğrultusunda cezalandırılırlar.


Özel Halk Otobüslerinden kimler ücretsiz yararlanabilir ?
Aşağıda belirtilen kişiler ücretsiz olarak özel halk otobüslerinden yararlanabilirler:

1. T.C. Emekli Sandığı Gn. Md.lüğü tarafından verilen Gazi, Şehit Yakını
ve Vazife Malulü ( Kart sol alt köşesinde çapraz SERBEST ibareli yazan )
kart sahipleri
2. İstiklal Madalyası sahipleri
3. Belediye Zabıta Memurları
4. EGO Sayım, Anket ve Kontrol Görevlileri
5. TUİK Görevlileri
6. PTT Dağıtıcıları
7. 6 yaş altındaki çocuklar

 

Şikayetleri hangi telefonlara bildirelim ?
Şikayetlerinizi aşağıdaki telefon, faks ve e-mail adresimize bildirebilirsiniz.

Başkent 153 : 153
Belge Geçer ( Faks ) : (312) 507 15 52

 

Yeni hat , güzergah değişiklik isteği vb. istekler için nereye başvurmak gerekir ?
Bu tür istekler için EGO Genel Müdürlüğü'ne dilekçe ile müracaat etmek gerekir.

Durak yerinin değiştirilmesi için ne gibi bir prosedür takip etmek gerekir ?
Konuyu açıklayan bir dilekçe ile EGO Genel Müdürlüğüne müracaat etmek ya da 384 03 60 /305 - 310 , 384 01 53 fax numaralarına dilekçeyi fax la göndermek gerekir. Yapılan incelemede uygun bulunduğunda gereği yapılır. Sonuçtan (olumlu, olumsuz) yazılı olarak ilgiliye cevap verilir.

 

Karşılaştığımız olumsuz durumları nereye ve nasıl bildirmemiz gerekir ?
İstenmedik olayların meydana geldiği hattın adını, tarihini, saatini,aracın EGO kod numarasını veya otobüsün plakasını (özel işleticilere ait tüm otobüsler dahil) olay anlatılarak EGO Genel Müdürlüğü Otobüs Daire Başkanlığı Emniyet Mah.Hipodrom Caddesi No:5 A Blok Yenimahalle / Ankara adresine dilekçe veya fax ile bildirebilirsiniz.
Fax: (312) 507 12 31

METRO ve ANKARAY

Metro istasyonlarında çalışan bazı biletçi ve güvenlik personelinden şikayet

İşletimi devam eden Ankaray ve Metro hatlarında görevli personel ile ilgili şikayetler incelenmekte, kusurlu görülenler çalıştıkları iş kollarına göre bağlı oldukları mevzuata göre uyarılmakta veya cezalandırılmaktadır.

 

Reklam panoları ile Ankaray – Metro görüntülü televizyonların insanları rahatsız etmeleri hakkında

Satınalma (Satın Alma Daire Başkanlığı) , Ticaret Şube Müdürlüğünü ilgilendirmektedir.

 

Trenlerin daha sık aralıklarla gelmesi hakkında

Metro isletmesine ait tarife genel olarak yolcu talebi ve isletme verimliliği göz önünde tutularak sabah 07:00 – 09:00, aksam 16:30 – 19:30 saatleri arasında yoğun yolcu talebine göre diğer saatlerde ise normal yolcu talebine göre düzenlenmektedir. Ayrıca aşırı yolcu yoğunluğu ve beklenmedik durumlarda servis artırımı yapılmakta ve mümkün olan en iyi yolcu talebi verimlilik dengesi sağlanmaktadır. Bir kısım teknik, bir kısmı da yolcu güvenliği nedeniyle yaşanan ve dünyadaki her isletmede rastlanan arıza beklenme adet ve sürelerinin en aza indirilmesi için çalışmalar sürdürülmektedir.

 

Metro istasyonlarındaki bilet satış gişelerinde öğrenci bileti satın alanlardan paso sorulmaması hakkında

Bilet turnikelerinden geçiş esnasında denetim yapılmakta olup aksine davrananlardan Raylı Sistem Taşıma Yönergesine göre ceza uygulanmaktadır.

 

Yürüyen merdivenlerin arızalarının giderilmesi hakkında

Ankaray ve Ankara Metrosunun 18 saat süren 1 günlük işletme dönemlerinde yürüyen merdiven arızaları olabilmektedir.

Bu arızalara en kısa zamanda müdahale edebilmek ve yıl içindeki periyodik bakımlarını yapabilmek amacıyla uzman firmalar ile anlaşma yapılmıştır.

 

Engellilerin Ankaray ve Metro hizmetlerinden faydalanmalarının kolaylaştırılması hakkında

Engelliler için Ankaray ve Ankara Metrosunda Yürüyen merdiven, asansör, özürlü merdiven asansörü, özel turnikeler bulunmakta  olup  özürlüler için yerlere özürlü takip şeritleri ve bilgi panoları yapılmıştır. Ayrıca sadece engelliler için düşünülmüş ve yapılmış olan Internet Cafe (Beşevler) bulunmaktadır. Gelen öneriler ayrıca değerlendirilmektedir.

 

Ankaray ve metro istasyon ve hatları ile ilgili çalışmaların son durumu ve hızlandırılması hakkında

Ankaray hattının AŞTİ den  1 (bir) istasyon uzatılarak Söğütözü İstasyonundan M2 (Kızılay-Çayyolu) hattına bağlanması için çalışmalar devam etmektedir. Ayrıca 05.01.2017 tarihinde açılan M4 (Keçiören-Atatürk Kültür Merkezi) hattı ise 3 ilave istasyonla Kızılaya bağlanacaktır. Bu konuda Ulaştırma Bakanlığı tarafından ihale çalışmaları devam etmektedir

 

Ankaray ve Metro istasyonlarında tuvalet ve lavabo bulundurulması

M2 - Kızılay - Koru  metro  hattında bulunan tüm istasyonlarında, M3 - OSB - TÖREKENT metro hattında  OSB / Törekent istasyonunda, M4  metro hattında Belediye İstasyonunda, Atatürk Kültür Merkezi İstasyonunda , Şehitler İstasyonunda   ve KIZILAY ortak istasyonunda halka açık  ücretsiz tuvalet bulunmaktadır. 

 

Ankaray ve Metro proje ve inşaat çalışmalarının maliyeti ve kullanılan beton ve çelik miktarı hakkında

Ankaray ve Metro hatlarının proje ve inşaat çalışmalarının maliyet, malzeme ve diğer konulara yönelik bilgiler, detaylı çalışmayı gerektirmektedir. Bu bilgilerin talep edilmesi halinde 28.09.2004 tarih ve 2004/166 sayılı kuruluşumuz idare encümeni kararı gereğince oluşturulan komisyonca belirlenen bedelin ödenmesi suretiyle uygun görülen teknik bilgiler verilmektedir.

  

Raylı Sistemler hangi saatler arasında yolcu taşımaktadır?

Sabah : 06:00 - Akşam : 24:00 saatleri arasında yolcu taşımaktadır.

 

Raylı Sistem hatları, İstasyonları Depreme dayanıklı mı?

Ankara deprem açısından kritik bir bölgede bulunmamakla beraber en emniyetli tarafta kalınacak şekilde projelendirilmiş ve yapılmıştır.

 

Elektriklerin kesilmesi halinde işletme durur mu?

Hayır. Diğer besleme hattı devreye girer.

 

Kızılay Ortak İstasyonunda Ankaray-Metro geçişinde ücret ödenmekte midir?

Hayır.

 

Bundan sonra düşünülen Raylı Sistem Projesi var mı?

Ulaştırma Bakanlığı tarafından Kızılay-Havaalanı metro çalışması için ihale öncesi fizibilite çalışmaları devam etmektedir

 

Ankaray ve Metroda Güvenlik nasıl sağlanıyor? Acil müdahale için neler yapılıyor?

Güvenlik için Metro İşletmesinde 650, Ankaray İşletmesinde 145  Özel Güvenlik personeli görev yapmaktadır. Tüm Sistem Kameralarla devamlı gözetim altındadır. Olası acil durumlar için Emniyet, Sağlık, İtfaiye ile işbirliği içinde çalışılmaktadır. Güvenlik elemanları ilk müdahaleyi yaparak ilgili kuruluşu çağırmaktadır.

 

Ankaray ve Metro 1 nasıl finanse edildi? Ne kadar ödeme yapıldı? Sistem zararda mı yoksa karda mı?

Hazine Garantili kredilerle finanse edilmiştir. Metro yatırım tutarı 660 milyon ABD Dolarıdır. Ankaray yatırım tutarı 518.2 milyon DM+30.4 milyon DM ek kredi ile Toplam 548.6 milyon DM dır. Ödemelerin tamamı yapılmıştır. (Firmalara) Sistem kar etmektedir, Raylı Sistemlerin kendini amorti etmesi çok zordur veya çok zaman almaktadır.

 

Metro 1 ne zaman açıldı?

28 Aralık 1997de hizmete girmiştir.

 

Ankaray ne zaman açıldı?

30 Ağustos 1996 da hizmete girmiştir.

 

Metro 2 ne zaman açıldı?

13 Mart 2014 de hizmete girmiştir.

 

Metro 3 ne zaman açıldı?

12 Şubat 2014 de hizmete girmiştir.

 

Metro 4 ne zaman açıldı?

05 Ocak 2017 de hizmete girmiştir.

 

ESENBOĞA HAVA ALANINA ULAŞIM

Ankara Esenboğa Havaalanına ulaşım; 442 Aşti-15 Temmuz Kızılay Milli İrade Meydanı-Havalimanı hat numaralı EGO Otobüsleri ve taksi ile sağlanabilmektedir.

1. EGO Otobüsleriyle Ulaşım

Hattın Güzergâhı:

Havalimanı’na Gidiş İstikametinde: AŞTİ- Sakıp Sabancı Bulvarı- Söğütözü Caddesi- Beştepe Caddesi- Cumhurbaşkanlığı Caddesi- Mevlâna Bulvarı- Konya Yolu Kavşağı- İsmet İnönü Bulvarı- Akay Kavşağı- Atatürk Bulvarı- Bakanlıklar- Kızılay- Sıhhiye- Opera- Derman Sokak- Kosova Sokak- Talatpaşa Bulvarı- Hipodrom Caddesi- Kazım Karabekir Caddesi- Etlik Caddesi- Dışkapı Kavşağı- Şehit Ömer Halis Demir Bulvarı- Erbakan Bulvarı- Özal Bulvarı- Esenboğa Havalimanı.

Havalimanı’ndan Şehir Merkezine Dönüş İstikametinde: Esenboğa Havalimanı- Özal Bulvarı- Erbakan Bulvarı- Şehit Ömer Halis Demir Bulvarı- Çankırı Caddesi- Cumhuriyet Caddesi- Talatpaşa Bulvarı- Atatürk Bulvarı- Sıhhiye- Kızılay- Bakanlıklar- Akay Kavşağı- İnönü Bulvarı- Dumlupınar Bulvarı- Söğütözü Caddesi- Sakıp Sabancı Bulvarı- AŞTİ.


2. Taksiyle ulaşım
İç ve Dış hat gelen ve giden yolcu katlarında ayrılmış taksi alanlarında 7 gün 24 saat hizmet verilmektedir.

İrtibat Telefonu: 0312 398 00 00 / 1258 / 0312 398 08 97 - 98

 

BUNLARI BİLİYOR MUSUNUZ?

  • 1929 Maltepe Havagazı Fabrikası bir Alman firması tarafından Toros Sokak`ta kuruldu.

  • 1935 yılında Ankara Belediyesi Otobüs İdaresi kurularak, Sovyetler Birliği’nden 100 adet otobüsün ithal edilmesiyle toplutaşımacılık hizmeti başlatılmıştır.

  • 1944 yılında Otobüs İdaresi Katma Bütçeli hale getirilerek "Ankara Otobüs İşletmesi" adını almış, ancak işletme gelişme olanağı bulamamıştır.

  • 01 Ocak 1950 tarihinden itibaren Belediye Otobüs İşletmesi, Ankara Elektrik Havagazı ve Otobüs İşletmesi ( EGO ) adını almış ve yönetim esnekliği kazanmıştır.

  • 1968 Güvercinlik Havagazı Üretim Fabrikası kuruldu.

  • 1973 Güvercinlik Havagazı Fabrikası üretime başladı.

  • 1982 yılında kamu servis araçlarının hızla artan sayılarının yanı sıra bu dönemin en önemli gelişmesi Özel Halk Otobüsleri’nin kentiçi yolcu taşımacılığına katılmasıdır.

  • 1984’lü yıllarda özellikle Macaristan’dan satın alınan Ikarus marka körüklü otobüsler servise verilmiş,böylece kentiçi yolcu taşımacılığında büyük bir rahatlama sağlanmıştır.Yine bu dönemde otobüslerde Biletçi uygulaması kaldırılarak Tek Tip Ücret ve Kumbara uygulaması başlatılmıştır.

  • Ekim 1988 de Doğalgazın Ankara ya gelişi.

  • 1992 yılında eksoz dumanlarından oluşan hava kirliliğinin önlenmesi amacıyla ODTÜ’lü bilim adamlarınca otobüslerde yapılan değişiklerle 30 adet doğalgazla çalışan otobüs hizmete girmiştir.

  • 08 Ağustos 1992 de (A1) AŞTİ-Dikimevi Ankaray hattının (8,7 Km.) yapımına başlanmıştır.
    ( AŞTİ – Emek – Bahçelievler - Beşevler – Tandoğan – Maltepe – Demirtepe – Kızılay – Kolej – Kurtuluş – Dikimevi ; Hizmet : 11 İstasyon )

  • 29 Mart 1993 tarihinde (M1) Kızılay-Batıkent Metro hattının (14,5 Km.)yapımına başlanmıştır.
    ( Batıkent – Ostim – Macunköy – Hastane – Demetevler – Yenimahalle – İvedik – Akköprü - Atatürk Kültür Merkezi – Ulus – Sıhhiye – Kızılay ; Hizmet : 12 İstasyon)

  • 1995 yılında Çift Katlı Otobüsler ulaşım hizmetine sokularak şehir içi toplu taşımacılığına yeni bir boyut getirildi.

  • 30 Ağustos 1996 tarihinde (A1) AŞTİ-Dikimevi Ankaray hattı (8,7 Km.) işletmeye açılmıştır.
    ( AŞTİ – Emek – Bahçelievler - Beşevler – Tandoğan – Maltepe – Demirtepe – Kızılay – Kolej – Kurtuluş – Dikimevi ; Hizmet : 11 İstasyon )

  • 08.08.1997 tarihinde Toplu Taşımacılıkta ilk Otomatik Ücret Toplama Sistemi hizmete girdi.

  • 28 Aralık 1997 tarihinde (M1) Kızılay-Batıkent Metro hattı (14,5 Km.) işletmeye açılmıştır.
    ( Batıkent – Ostim – Macunköy – Hastane – Demetevler – Yenimahalle – İvedik – Akköprü - Atatürk Kültür Merkezi – Ulus – Sıhhiye – Kızılay ; Hizmet : 12 İstasyon)

  • 1999 yılında Toplu Taşım Otobüslerinde ilk defa Dijital Flama kullanımı başlatıldı.

  • 06 Ocak 2001 tarihinde Ankaray, Metro ve Otobüs Ücret Toplama Sistemleri entegre edilerek tüm toplu taşıma türlerimizde Tek Tip Ücret Toplama Belgesi kullanılmaya başlanmış ve Ücretsiz Transferli Yolculuklar bu dönemde verilmeye başlanmıştır.

  • 19 Şubat 2001 tarihinde (M3) Batıkent-Sincan-Törekent Metro hattının(15,3 Km.) bina ve inşaat yapım çalışmalarına başlanmıştır.

    (OSB - Törekent - GOP - Fatih - Devlet Mah. - Eryaman3 - Eryaman1-2 - İstanbul Yolu - Botanik - Mesa - Batı Merkezi ; Hizmet : 11 İstasyon )

  • 27 Eylül 2002 tarihinde (M2) Kızılay - Çayyolu-2 Metro hattının (16,5 Km.) bina ve inşaat yapım çalışmalarına başlanmıştır.
    ( Necatibey - Milli Kütüphane - Söğütözü - MTA - ODTÜ - Bilkent - Köy Hizmetleri - Beytepe - Ümitköy - Çayyolu1 - Çayyolu2 ; Hizmet : 11 İstasyon )

  • 15 Temmuz 2003 tarihinde (M4) Tandoğan-Keçiören Metro Hattının (9,2 Km.) bina ve inşaat yapım çalışmalarına başlanmıştır.

    ( Tandoğan - EGO - AKM - ASKİ - Dışkapı - Meteoroloji - Belediye - Mecidiye - Kuyubaşı - Dutluk - Gazino ; Hizmet : 11 İstasyon )

  • 2006 yılında toplu taşıma araç şoförleri Psiko-Teknik teste tabi tutulmaya başlandı.

  • 02.01.2006 tarihinde Kazan İlçesine ulaşım hizmeti verilmeye başlandı.

  • 2007 yılında Yenikent`e ulaşım hizmetleri verilmeye başlandı.

  • 14.04.2007 tarihinden itibaren Temelli'ye ulaşım hizmeti verilmeye başlandı.

  • 01 Eylül 2007 Doğalgaz Dağıtım ve İşletme faaliyetleri Başkent Doğalgaz Dağıtım AŞ. Genel Müdürlüğü`ne devredildi.

  • 15.03.2008 tarihinde Esenboğa-Aşti arası ulaşım hizmeti verilmeye başlandı.

  • 16.07.2008 tarihinden itibaren Çubuk İlçesine ulaşım hizmeti verilmeye başlandı.

  • 16.07.2008 tarihinden itibaren Elmadağ İlçesine ulaşım hizmeti verilmeye başlandı.

  • 16.08.2008 tarihinden itibaren Yeşildere'ye ulaşım hizmeti verilmeye başlandı.

  • 29.10.2008 tarihinde EGO Genel Müdürlüğü yeni hizmet binasına taşındı.

  • 28.11.2008 tarihinden itibaren Akyurt İlçesine ulaşım hizmeti verilmeye başlandı.

  • 19.03.2009 tarihinden itibaren Selametli'ye ulaşım hizmeti verilmeye başlandı.

  • 19.03.2009 tarihinden itibaren Bezirhane'ye ulaşım hizmeti verilmeye başlandı.

  • 01.01.2010 Transfer süresi 75 dakikaya uzatıldı.

  • 12.01.2010 tarihinden itibaren Temelli'ye ulaşım hizmeti verilmeye başlandı.

  • 27.05.2010 tarihinden itibaren Kalecik İlçesine ulaşım hizmeti verilmeye başlandı.

  • 31.05.2011 tarihinden itibaren Ayaş İlçesine ulaşım hizmeti verilmeye başlandı.

  • 31.05.2011 tarihinden itibaren Bala İlçesine ulaşım hizmeti verilmeye başlandı.

  • 06.06.2012 tarihinden itibaren EGO Genel Müdürlüğü otobüslerinin takip edilmesi amacıyla otobüslere GPS takılmaya başlandı.