EGO CEP’TE KALİTESİNİ VE İSMİNİ RESMİ OLARAK TESCİLLENDİRDİ
BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ EGO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ TARAFINDAN VATANDAŞLARIN BİLGİLENDİRİLMESİ AMACIYLA UYGULANAN “EGO CEP”TE TÜRK PATENT VE MARKA KURUMU TARAFINDAN TESCİLLENDİ.
EGO CEP’TE UYGULAMASI BUGÜNE KADAR 4 MİLYON 257 BİN 484 KİŞİ TARAFINDAN İNDİRİLDİ.
Ankara Büyükşehir Belediyesi EGO Genel Müdürlüğü, kent içi toplu taşımada EGO otobüslerini kullanan vatandaşların ulaşım bilgilerine akıllı telefonlar üzerinden anında erişmesini sağlayan “EGO CEP”te uygulamasını marka olarak tescillettirdi.
EGO Genel Müdürlüğü Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı’nca, geliştirilerek kullanıma sokulan EGO CEP’te uygulamasının marka adının tescillenmesi için bir yıl önceden Türk Patent ve Marka Kurumu’na başvurulmuş olup, EGO’nun başvurusunu değerlendiren Türk Patent ve Marka Kurumu, bir dünya markası haline gelen “EGO CEP’te” uygulamasını resmi olarak tescillemiştir.
2011 yılının Kasım ayından itibaren kullanıma sokulan EGO CEP’te sistemi; Android, iOS ve Windows uyumlu akıllı telefonlara yüklenerek, kentiçi ulaşımda EGO otobüslerini kullanan yolcuların, başta durak yeri olmak üzere otobüs hatları ile ilgili ihtiyaç duyulabilecek tüm bilgilere EGO CEP’te sayesinde kolayca ulaşabilmektedir.
“GÜNLÜK ORTALAMA 350 BİN KİŞİ EGO CEP’TE KULLANIYOR”
Belediye otobüsleriyle seyahat eden Başkentlilerin, 6 yıldır en sık yararlandığı hizmetlerden biri haline gelen EGO CEP'te, indirilme sayısı 4 milyon 257 bin 484’e ulaşmış olup, belediye otobüsleri günlük ortalama 700-750 bin arasında yolcunun seyahat etmek olup, bunların içinde de her gün ortalama 350 bin yolcu ise EGO CEP’te yi aktif olarak kullanmaktadır.
EGO CEP’TE PROJESİ ULUSLARARASI 2 ÖDÜL ALDI
EGO CEP’te uygulamasının dünya ölçeğinde dikkat çekerek, uluslar arası iki ödüle layık görülmüş olup, bilgilendirme sistemiyle, yolcuların seyahatlerini dakika dakika planlayarak, kent insanı için en değerli şey olan “zaman” kaybının da ortadan kaldırmaktadır.
“EGO CEP’TE NASIL KULLANILIYOR.”
Başkentlilerin, sisteme dahil edildiği ilk günden itibaren kullanmaya başladığı EGO CEP’te, akıllı telefonlara indirildikten sonra ekranda bulunan “Otobüs Nerede?”, “ Hat Ara?”, “Adres Ara?”, “Nasıl Giderim?” ve “Neredeyim? seçenekleri çıkıyor. Yolcu hangi bilgiye ihtiyaç duyuyorsa, o seçeneği tıklıyor. Yine ekran üzerinde bulunan, “Önemli Yerler ve Duyurular” bölümünden de kent ile ilgili bilgilere ulaşılıyor. Ayrıca duraklarda bulunan 5 haneli durak numarası da girilerek, durağa ait bilgilere ve duraktan geçen hattın bilgilerine ulaşılması sağlanıyor.
ANKARAKART İŞLEMLERİ DE YAPILIYOR…
Her yıl geliştirilerek yeni özellikler eklenen EGO CEP’te uygulamasına, 2016 yılında şehiriçi ulaşım kartları olan Ankarakart ile bilgiler eklendi. Akıllı cep telefonlarındaki sisteme Ankarakart’ın ön yüzündeki 16 rakamını girildikten sonra, kartın bakiyesi, son 1 aylık kullanım ile en yakın para yükleme noktaları da öğrenilirken, Ankarakart’a online olarak, kredi kartıyla bakiye (para) yükleme işlemi de yapılabiliyor.
SMS VE SESLİ MESAJLA, HAT VE DURAK NUMARASI
Akıllı telefonlar üzerinden yapılan işlemlerin yanı sıra, akıllı özellikleri olmayan telefon kullanan yolcular da SMS ve sesli mesajla, ulaşım bilgilerini ve Ankarakart bakiyesini öğrenebiliyor.
Bunun için ücretsiz olarak Ankarakart’ın ön yüzündeki 16 rakamın tamamını ya da 8 rakamını yazıp, 0 312 911 3 911 telefon numarasına SMS göndermek ya da aramak yeterli oluyor.
Aynı numaradan “Durak Numarası” boşluk “Hat Numarası” yazılarak gönderilmesi halinde de sorgulanan durağa otobüs veya otobüslerin ne zaman geleceğinin yanıtı yine SMS olarak alınabiliyor.