EGO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 2020 YILI HİZMET İÇİ EĞİTİM PROGRAMINI TAMAMLADI
Toplu taşıma alanında hizmet standartlarının yükseltilmesi ve vatandaş memnuniyetinin artırılması amacıyla, EGO otobüs ve raylı sistemlerde görevli personel için düzenlenen 2020 yılı yüz yüze ve uzaktan (online) eğitim programları tamamlandı.
Ankara Büyükşehir Belediyesi EGO Genel Müdürlüğü ile Türkiye Belediyeler Birliği (TBB) Belediye Akademisi iş birliği ile gerçekleştirilen EGO ulaşım ve güvenlik personeli 2020 yılı hizmet içi eğitim programları 08 Aralık 2020 günü tamamlandı. 2020 Şubat ayında yüz yüze eğitim olarak başlayan hizmet içi eğitim uygulaması, koronavirüs pandemisi nedeniyle TBB Uzaktan Eğitim Merkezi üzerinden online olarak devam etti. Hizmet standartlarının yükseltilmesi ve vatandaş memnuniyetinin artırılması ve kurum kültürünün geliştirilmesini amaçlayan eğitim programlarından Otobüs İşletme Dairesi Başkanlığında görev yapan 2 bin 532 şoför ve Ulaşım Planlama ve Raylı Sistem Dairesi Başkanlığı’nda görev yapan 786 güvenlik görevlisi olmak üzere toplam 3 bin 318 personel yararlandı.
2020 yılı Şubat ayındaki eğitimler, “Davranış Biçimleri, Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele İl Eylem Planı, Şoförlerin Sözleşme Kapsamında Uymakla Yükümlü Olduğu Kurallar, Başkent 153’e Gelen Şikayetler” konularında Otobüs İşletme Dairesi Başkanlığı Otobüs İşletme Bölge Müdürlükleri’nin yerleşkelerinde gerçekleştirilmişti.
Güz dönemi uzaktan eğitim programlarının ilki, 19 Ekim 2020’de 255 sürücü personelin katılımıyla başladı. 19-23 Ekim tarihleri arasında “Etkili İletişim” başlığı ile Prof. Dr. Şefika Şule Erçetin, 9-13 Kasım döneminde “Vatandaşla İletişim” konusu ile Dr. Gülsüm Gülnaz Gültekin ve 16-20 Kasım tarihleri arasında ise “Kurumsallık ve Görev Bilinci” konu başlığı ile Prof. Dr. Ünsal Sığrı, toplam 2532 EGO ulaşım personeli ile online olarak buluştu. 30 Kasım-08 Aralık 2020 tarihleri arasında ise aynı konu başlıkları ile EGO Ulaşım Planlama ve Raylı Sistem Daire Başkanlığı’nda görev yapan 786 güvenlik görevlisine altı gün süren uzaktan eğitim verildi.
Günde iki oturum şeklinde gerçekleştirilen eğitimlerde teknolojik altyapısı yeterli olmayan personel için teknik destek sağlandığı gibi kayıtlı oldukları zaman diliminde eğitime katılamayan personelin tekrarlanan diğer programlardan birinde eğitimi tamamlamalarına fırsat tanındı.
Uzaktan eğitim programlarının hemen hemen tamamında bir açış konuşması yaparak bu eğitimlerin önemini vurgulayan EGO Genel Müdür Yardımcısı Zafer Tekbudak, son zamanlarda yapılan analizlerde Başkent 153’e gelen olumsuz geri bildirimlerin azalmasından ve teşekkür mesajlarının artmasından büyük mutluluk duyduklarını ifade etti. Tekbudak, artan olumlu geri bildirimlerin eğitime yatırım yapmanın değerini bir kez daha ortaya koyduğunu belirterek, başta katılımcılar olmak üzere EGO’da hizmet kalitesinin artması için çaba harcayan herkese minnettar olduğunu söyledi.