SIKÇA SORULAN SORULAR

EGO ULAŞIM KARTLARI

Öğrencilerin Ankarakart Başvurusunda Nasıl Bir Yol İzlemesi Gerekir?

Örgün ve Açık eğitim kurumların da eğitim gören öğrenciler, 5580 sayılı kanunun 2.maddesinin c bendinde belirtilen Örgün eğitim kurumların da eğitim gören öğrenciler, 2547 sayılı Yüksek Öğretim Kanunu na göre eğitim gören ve öğrencilik hakları devam eden öğrencilerin edinebileceği kişiselleştirilmiş Akıllı indirimli elektronik ulaşım kartıdır.

 

İstenen Belgeler :

Öğrenci olduğuna dair sistemde kaydı çıkarsa;

1-Nüfus cüzdanı

2-Bir adet vesikalık fotoğraf

 

Öğrenci olduğuna dair sistemde kaydı çıkmaz ise;

Üniversite Öğrencileri İçin :

1-Nüfus cüzdanı

2-Son bir ay içerisinde alınmış öğrenci belgesi

3-Bir adet vesikalık fotoğraf

 

Lise Öğrencileri İçin :

1-Nüfus cüzdanı

2-Son bir ay içerisinde alınmış öğrenci belgesi

3-Bir adet vesikalık fotoğraf

Kart Bedeli:5.00 TL.

Kayıp ya da Kırık Kart İşlemleri İçin: Kızılay Metrosu veya Ankara Büyükşehir Belediyesi Ana Binası (EGO Genel Müdürlüğü A Blok) Ankarakart İşlem Merkezine gelerek 10 TL ücret karşılığında yeni kartınızı alabilirsiniz.

 

Öğretmenlerin Ankarakart Başvurusunda Nasıl Bir Yol İzlemesi Gerekir?

Eğitim Öğretim Hizmetleri sınıfında görev yapan öğretmenlerin kullanabileceği  Akıllı indirimli elektronik ulaşım kartıdır.

 

İstenen Belgeler :

1-Nüfus cüzdanı

2-Öğretmen kimliği veya eğitim öğretim sınıfında fiili olarak Öğretmen olduğunu gösterir onaylı resmi belge (Son 15 günlük ) 

3-Vesikalık fotoğraf (Son üç aylık)

4-Kart vize bedeli 55 TL,(yeni kart çıkaracaklar için 5 TL. kart bedeli alınır) 

Kart Bedeli: 55.00 TL.

Kayıp ya da Kırık Kart İşlemleri İçin: Ankara Büyükşehir Belediyesi Ana Binası (EGO Genel Müdürlüğü A Blok) Ankarakart İşlem Merkezine gelerek 10 TL ücret karşılığında yeni kartınızı alabilirsiniz.

 

65 Yaş için Ankarakart Başvurusunda Nasıl Bir Yol İzlemek Gerekir?

02 Ağustos 2013 tarih ve 28726 sayılı Resmi gazetede yayınlanarak yürürlüğe giren 6495 sayılı "Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun" gereği Gün, ay ve yıl olarak 65 yaşını doldurmuş kişilerin kullanabileceği kişiselleştirilmiş Akıllı elektronik ulaşım kartıdır.

 

İstenen Belgeler :

1-Nüfus cüzdanı

2-Bir adet vesikalık fotoğraf

Kart Bedeli:5.00 TL.

Kayıp ya da Kırık Kart İşlemleri İçin: Kızılay Metrosu veya Ankara Büyükşehir Belediyesi Ana Binası (EGO Genel Müdürlüğü A Blok) Ankarakart İşlem Merkezine gelerek 10 TL ücret karşılığında yeni kartınızı alabilirsiniz.

 

61-64 Yaş için Ankarakart Başvurusunda Nasıl Bir Yol İzlemek Gerekir?

Gün, ay ve yıl olarak 61 yaşını doldurmuş Ankara'da ikamet eden vatandaşlarımızın günün belirli saatlerinde (10.00-16.00 / 19.00-24.00) kullanabileceği kişiselleştirilmiş Akıllı elektronik ulaşım kartıdır.

 

İstenen Belgeler :

1-Nüfus cüzdanı

2-Bir adet vesikalık fotoğraf

Kart Bedeli: 130.00 TL.

Kayıp ya da Kırık Kart İşlemleri İçin: Kızılay Metrosu veya Ankara Büyükşehir Belediyesi Ana Binası (EGO Genel Müdürlüğü A Blok) Ankarakart İşlem Merkezine gelerek 10 TL ücret karşılığında yeni kartınızı alabilirsiniz.

 

Seyahat (Kamu) Ankarakartı Başvurusu için Nasıl Bir Yol İzlemek Gerekir?

Seyahat kartı 6245 sayılı Harcırah Kanununun 48 inci maddesi gereği Memuriyet mahalli dahilinde seyyar olarak vazife gören memur ve hizmetlilere verilir. Bu hükme uygun olarak seyahat kartlarının (Kamu Kartı) kimlere, hangi şartlarda verileceği ve uygulamaya ilişkin esaslar ; 16,23, ve 30 Seri No’ lu harcırah kanunu Genel Tebliğleri ve 8/12/1995 tarih ve 32571 sayılı T.C. Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğünün yazıları ile belirlenmiştir. Seyahat kartı (Kamu Kartı), kart ve aylık taşıma bedeli alınarak verilmektedir. Seyahat kartı (Kamu Kartı), kart bedeli Kuruluşumuz İdare Encümeni Kararı ve Ankara Büyükşehir Belediyesi Belediye Meclisinin onayı ile aylık taşıma bedeli ise T.C. Maliye Bakanlığı tarafından belirlenmektedir.

 

İstenen Belgeler :

1-Kuruluşumuza hitaben yazı (yazıda personel yetkilendirilmesi)

2-Vize ile alınıyor ise vize formunun aslı

3-Son üç yıllık hareket onayı (işçi personel için)

4-Terfi çizelgesi (memur personel için)

5-Seyahat bedeli (aylık taşıma bedeli)

6-Bir adet vesikalık fotoğraf

Not: Seyahat (Kamu) Ankarakartı değişiminde aynı belgeler istenir.

Kart Bedeli: 5.00 TL.

Aylık Taşıma Bedeli: 65 TL.

Kayıp ya da Kırık Kart İşlemleri İçin: Ankara Büyükşehir Belediyesi Ana Binası (EGO Genel Müdürlüğü A Blok) Ankarakart İşlem Merkezine gelerek 10 TL ücret karşılığında yeni kartınızı alabilirsiniz.

 

Engelli Ankarakartı Başvurusu için Nasıl Bir Yol İzlemek Gerekir?

02 Ağustos 2013 tarih ve 28726 sayılı Resmi gazetede yayınlanarak yürürlüğe giren 6495 sayılı "Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun" gereği engelliler için sağlık kurulu raporuyla %40 ve üzerinde engelli olduğunu belgeleyen Türk vatandaşlarının kendilerinin kullanabileceği kişiselleştirilmiş Akıllı ulaşım kartıdır.

 

İstenen Belgeler :

1-Nüfus cüzdanı

2-Engelli sağlık Kurulu raporu veya Bakanlıkça verilmiş engelli kimlik kartı

3-Bir adet vesikalık fotoğraf

Kart Bedeli: 5.00 TL.

Kayıp ya da Kırık Kart İşlemleri İçin: Kızılay Metrosu veya Ankara Büyükşehir Belediyesi Ana Binası (EGO Genel Müdürlüğü A Blok) Ankarakart İşlem Merkezine gelerek 10 TL ücret karşılığında yeni kartınızı alabilirsiniz.

 

Refakatli Engelli Ankarakartı Başvurusu için Nasıl Bir Yol İzlemek Gerekir?

02 Ağustos 2013 tarih ve 28726 sayılı Resmi gazetede yayınlanarak yürürlüğe giren 6495 sayılı "Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun" gereği engelliler için sağlık kurulu raporuyla ağır engelli olduğunu belgeleyen Türk vatandaşı ağır engellilerin kendileri ile birlikte birden fazla olmamak üzere birlikte yolculuk ettikleri refakatçilerinin kullanabileceği kişiselleştirilmiş Akıllı ulaşım kartıdır.

 

İstenen Belgeler :

1-Nüfus cüzdanı

2-Engelli sağlık Kurulu raporu veya Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı tarafından verilmiş üzerinde “ULAŞIMDA REFAKATÇİ HAKKI VARDIR” ibaresi bulunan engelli kimlik kartı

3-Bir adet vesikalık fotoğraf

Kart Bedeli: 5.00 TL.

Kayıp ya da Kırık Kart İşlemleri İçin: Kızılay Metrosu veya Ankara Büyükşehir Belediyesi Ana Binası (EGO Genel Müdürlüğü A Blok) Ankarakart İşlem Merkezine gelerek 10 TL ücret karşılığında yeni kartınızı alabilirsiniz.

 

Gazi ve Yakınlarının, Şehit Yakınlarının,  Vazife Malulü ve Yakınlarının Ankarakart Başvurusunda Nasıl Bir Yol İzlemesi Gerekir?

Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığınca Şehit Aileleri Gazi, Gazi Yakını, Vazife malülü, Vazife Malülü Yakınına verilen ücretsiz seyahat kartlarının ilgi (b) İdare Encümen Kararı doğrultusunda Kuruluşumuz Elektronik Ücret Toplama Sistemine entegrasyonu tamamlanmış olup, sorunsuz bir şekilde sistemimizde kullanılması nedeni ile Kurumumuz tarafından Şehit Aileleri Gazi, Gazi Yakını,Vazife malülü, Vazife Malülü Yakınına verilen ücretsiz seyahat kartları makam talimatı ile kullanıma kapatılmıştır. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığınca Şehit Aileleri Gazi, Gazi Yakını, Vazife malülü, Vazife Malülü Yakınına verilen ücretsiz seyahat kartları sistemimizde kullanılmaya devam edecektir.

 

 

Emniyet Hizmetleri Sınıfının Ankarakart Başvurusunda Nasıl Bir Yol İzlemesi Gerekir?

EHS (Emniyet Hizmetleri Sınıfı) Kartı 2002/3700 sayılı Bakanlar Kurulu Kararnamesine göre İçişleri Bakanlığı Emniyet Genel Müdürlüğü bünyesinde kadrolu ve fiilen görev yapan Emniyet Hizmetleri Sınıfı personelinin kullanabileceği kişiselleştirilmiş Akıllı ulaşım kartıdır.

 

İstenen Belgeler :

Emniyet genel Müdürlüğü ile Kuruluşumuz arasında imzalanan protokolde yazılı prosedürler uygulanır.

Kart Bedeli: 5.00 TL.

Kayıp ya da Kırık Kart İşlemleri İçin: Ankara Büyükşehir Belediyesi Ana Binası (EGO Genel Müdürlüğü A Blok) Ankarakart İşlem Merkezine gelerek 1 adet fotoğraf ve 10 TL ücret karşılığında yeni kartınızı alabilirsiniz.

 

Zabıta Hizmetleri Sınıfının Ankarakart Başvurusunda Nasıl Bir Yol İzlemesi Gerekir?

2002/4109 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı gereğince kadro ünvanı Zabıta olup Belediyelerin bünyesinde görev yapan personelin kullanabileceği kişiselleştirilmiş Akıllı ulaşım kartıdır.

 

İstenen Belgeler :

1-Kuruluşumuza hitaben yazılmış resmi yazı

2-Nüfus cüzdanı

3-Bir adet vesikalık fotoğraf

Kart Bedeli: 5.00 TL.

Kayıp ya da Kırık Kart İşlemleri İçin: Ankara Büyükşehir Belediyesi Ana Binası (EGO Genel Müdürlüğü A Blok) Ankarakart İşlem Merkezine gelerek 10 TL ücret karşılığında yeni kartınızı alabilirsiniz.

 

Sarı Basın Kartı sahiplerinin Ankarakart Başvurusunda Nasıl Bir Yol İzlemesi Gerekir?

4736 sayılı kanun-2002/3700 sayılı Kararname ve Basın Kartı Yönetmeliği’ne göre Başbakanlık Basın Yayın Enformasyon Genel Müdürlüğü tarafından verilen sarı basın kimlik kartına sahip kişilerin kullanabileceği kişiselleştirilmiş Akıllı elektronik ulaşım kartıdır.

 

İstenen Belgeler :

1-Nüfus cüzdanı

2-Sarı Basın Kartı

3-Bir adet vesikalık fotoğraf

Kart Bedeli: 5.00 TL.

Kayıp ya da Kırık Kart İşlemleri İçin: Ankara Büyükşehir Belediyesi Ana Binası (EGO Genel Müdürlüğü A Blok) Ankarakart İşlem Merkezine gelerek 10 TL ücret karşılığında yeni kartınızı alabilirsiniz.

 

Devlet Sporcuların Ankarakart Başvurusunda Nasıl Bir Yol İzlemesi Gerekir?

Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığınca verilen ücretsiz seyahat kartları sistemimizde kullanılmaya devam edecektir.

 

 

TÜİK için Ankarakart Başvurusunda Nasıl Bir Yol İzlemek Gerekir?

Türkiye İstatistik Kurumu 5429 sayılı kanunun 49.maddesi çerçevesinde sayım, araştırma, inceleme, denetim ve veri kalite kontrolü için alanda görevlendirilen personelin görev belgelerini ibraz etmek şartı ile kullanabileceği kişiselleştirilmiş Akıllı elektronik ulaşım kartıdır.

 

İstenen Belgeler :

1-Kuruluşumuza hitaben yazılmış resmi yazı

2-Nüfus cüzdanı

3-Bir adet vesikalık fotoğraf

Kart Bedeli: 65.00 TL.

Kayıp ya da Kırık Kart İşlemleri İçin: Ankara Büyükşehir Belediyesi Ana Binası (EGO Genel Müdürlüğü A Blok) Ankarakart İşlem Merkezine gelerek 10 TL ücret karşılığında yeni kartınızı alabilirsiniz.

 

PTT Genel Müdürlüğü için Ankarakart Başvurusunda Nasıl Bir Yol İzlemek Gerekir?

2002/3700 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı doğrultusunda Posta ve Telgraf Teşkilatı Genel Müdürlüğü bünyesinde görev yapan ve şirketin asli personeli olan postacıların ve dağıtıcıların edinebileceği kişiselleştirilmiş Akıllı indirimli elektronik ulaşım kartıdır.

 

İstenen Belgeler :

Toplu basım başvurusu için;

1-Toplu Başvuru listesi formatı Kurum onaylı örnek form

 

Bireysel başvuru için;

1-Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketi onaylı asli (kadrolu) personeli olduğuna dair yazı veya Personel Kimlik Kartı,
2-Nüfus cüzdanı
3-Bir adet resmi kıyafetli vesikalık fotoğraf (Son 3 ay içinde çekilmiş)
4-Vize Bedeli: 65 TL (2017 yılı için)

Kart Bedeli: 65.00 TL.

Kayıp ya da Kırık Kart İşlemleri İçin: Ankara Büyükşehir Belediyesi Ana Binası (EGO Genel Müdürlüğü A Blok) Ankarakart İşlem Merkezine gelerek 10 TL ücret karşılığında yeni kartınızı alabilirsiniz.

 

GÜZERGAH İZİN BELGELERİ

Güzergah İzin Belgesi almak için nasıl bir yol izlemek gerekir ?

 

Kamyon ve kamyonet türü araçlardan istenilen belgeler

  • Dilekçe

  • Ruhsat fotokopisi

Kendi personelini taşıyan araçlardan istenilen belgeler

· Dilekçe

· Sürücü Ehliyet Fotokopisi

· Şirket İmza Sirküleri

· Ticaret Sicil Gazetesi Fotokopisi

· Taşınan personelin son aylık SSK Bildirgesi

· Firma adına kayıtlı ve 19 yaşını geçmemiş araç ruhsat fotokopisi

 

Ücretsiz kendi müşterisini taşiyan araçlardan istenilen belgeler

· Dilekçe

· Sürücü Ehliyet Fotokopisi

· Şirket İmza Sirküleri

· Ticaret Sicil Gazetesi Fotokopisi

· Firma adına kayıtlı ve 19 yaşını geçmemiş araç ruhsat fotokopisi

 

Okul öncesi eğitim veren araçlardan istenilen belgeler

· Dilekçe

· Sürücü Ehliyet Fotokopisi

· Sürücü Sabıka Kaydı

· Sürücü Ehliyet Sorgusu

· Şirket İmza Sirküleri

· Ticaret Sicil Gazetesi Fotokopisi

· Firma adına kayıtlı ve 5 yaşını geçmemiş araç ruhsat fotokopisi

· Öğrenci Listesi ( 0-6 yaş gurubu)

· Rehber Öğretmen Kimlik Fotokopisi

· Rehber Öğretmen sabıka kaydı

· Milli Eğitim Bakanlığınca verilen izin belgesi

· Çalışma Ruhsatı ( İlçe Belediyeden)

 

Kendi Diyaliz Hastalarini Ücretsiz Taşiyan Araçlardan Istenilen Belgeler

· Dilekçe

· Sürücü Ehliyet Fotokopisi

· Şirket İmza Sirküleri

· Ticaret Sicil Gazetesi Fotokopisi

· Firma adına kayıtlı ve 19 yaşını geçmemiş araç ruhsat fotokopisi

· Çalışma Ruhsatı ( Sağlık Bakanlığınca verilen)

 

Özel Eğitim Alan Engelli Kendi Öğrencilerini Ücretsiz Taşıyan Araçlardan İstenilen Belgeler

· Dilekçe

· Sürücü Ehliyet Fotokopisi

· Sürücü Sabıka Kaydı

· Sürücü Ehliyet Sorgusu

· Şirket İmza Sirküleri

· Ticaret Sicil Gazetesi Fotokopisi

· Firma adına kayıtlı ve 5 yaşını geçmemiş araç ruhsat fotokopisi

· Öğrenci Listesi

· Rehber Öğretmen Kimlik Fotokopisi

· Rehber Öğretmen sabıka kaydı

· Milli Eğitim Bakanlığınca verilen izin belgesi

· Çalışma Ruhsatı ( İlçe Belediyeden)

 

 

EGO Genel Müdürlüğü

Halkla İlişkiler Şube Müdürlüğü

Emniyet Mahallesi

Hipodrom Caddesi No:5 A Blok Yenimahalle / Ankara

 

Şehir İçi İzin Belgesi İçin Dilekçe Örneği

Güzergah İzin Belgesi Hakkında Danışma Telefonu: 0(312) 507 14 88

 

METRO VE ANKARAY

Tüm Ankaray ve Metro istasyon giriş ve çıkışlarına yürüyen merdiven yapılması

Yeni açılan M2 (Kızılay-Çayyolu), M3 (Batıkent-Sincan/Törekent), M4 (Keçiören-Atatürk Kültür Merkezi) istasyonlarında yürüyen merdivenler mevcuttur. Daha önce yürüyen merdiven ve asansör bulunmayan ANKARAY( Dikimevi-AŞTİ), M1 (Kızılay-Batıkent) hatlarına ise sonradan projelendirilerek yürüyen merdiven ve asansörler ilave edilmiştir.

 

Metro istasyonlarında çalışan bazı biletçi ve güvenlik personelinden şikayet

İşletimi devam eden Ankaray ve Metro hatlarında görevli personel ile ilgili şikayetler incelenmekte, kusurlu görülenler çalıştıkları is kollarına göre bağlı oldukları mevzuata göre uyarılmakta veya cezalandırılmaktadır.

 

Reklam panoları ile Ankaray – Metro görüntülü televizyonların insanları rahatsız etmeleri hakkında

Satınalma (Satın Alma Daire Başkanlığı) , Ticaret Şube Müdürlüğünü ilgilendirmektedir.

 

Trenlerin daha sık aralıklarla gelmesi hakkında

Metro isletmesine ait tarife genel olarak yolcu talebi ve isletme verimliliği göz önünde tutularak sabah 07:00 – 09:00, aksam 16:30 – 19:30 saatleri arasında yoğun yolcu talebine göre diğer saatlerde ise normal yolcu talebine göre düzenlenmektedir. Ayrıca aşırı yolcu yoğunluğu ve beklenmedik durumlarda servis artırımı yapılmakta ve mümkün olan en iyi yolcu talebi verimlilik dengesi sağlanmaktadır. Bir kısım teknik, bir kısmı da yolcu güvenliği nedeniyle yaşanan ve dünyadaki her isletmede rastlanan arıza beklenme adet ve sürelerinin en aza indirilmesi için çalışmalar sürdürülmektedir.

 

Metro istasyonlarındaki bilet satış gişelerinde öğrenci bileti satın alanlardan paso sorulmaması hakkında

Bilet turnikelerinden geçiş esnasında denetim yapılmakta olup aksine davrananlardan Raylı Sistem Taşıma Yönergesine göre ceza uygulanmaktadır.

 

Yürüyen merdivenlerin arızalarının giderilmesi hakkında

Ankaray ve Ankara Metrosunun 18 saat süren 1 günlük işletme dönemlerinde yürüyen merdiven arızaları olabilmektedir.

Bu arızalara en kısa zamanda müdahale edebilmek ve yıl içindeki periyodik bakımlarını yapabilmek amacıyla uzman firmalar ile anlaşma yapılmıştır.

 

Engellilerin Ankaray ve Metro hizmetlerinden faydalanmalarının kolaylaştırılması hakkında

Engelliler için Ankaray ve Ankara Metrosunda Yürüyen merdiven, asansör, özürlü merdiven asansörü, özel turnikeler bulunmakta  olup  özürlüler için yerlere özürlü takip şeritleri ve bilgi panoları yapılmıştır. Ayrıca sadece engelliler için düşünülmüş ve yapılmış olan Internet Cafe (Beşevler) bulunmaktadır. Gelen öneriler ayrıca değerlendirilmektedir.

 

Ankaray ve metro istasyon ve hatları ile ilgili çalışmaların son durumu ve hızlandırılması hakkında

Ankaray hattının AŞTİ den  1 (bir) istasyon uzatılarak Söğütözü İstasyonundan M2 (Kızılay-Çayyolu) hattına bağlanması için çalışmalar devam etmektedir. Ayrıca 05.01.2017 tarihinde açılan M4 (Keçiören-Atatürk Kültür Merkezi) hattı ise 3 ilave istasyonla Kızılaya bağlanacaktır. Bu konuda Ulaştırma Bakanlığı tarafından ihale çalışmaları devam etmektedir

 

Ankaray ve Metro istasyonlarında tuvalet ve lavabo bulundurulması

Ankaray ve Metro istasyonlarında seyahat süresinin kısa olması nedeniyle halka açık WC ve lavabo bulunmamaktadır.

 

Ankaray ve Metro proje ve inşaat çalışmalarının maliyeti ve kullanılan beton ve çelik miktarı hakkında

Ankaray ve Metro hatlarının proje ve inşaat çalışmalarının maliyet, malzeme ve diğer konulara yönelik bilgiler, detaylı çalışmayı gerektirmektedir. Bu bilgilerin talep edilmesi halinde 28.09.2004 tarih ve 2004/166 sayılı kuruluşumuz idare encümeni kararı gereğince oluşturulan komisyonca belirlenen bedelin ödenmesi suretiyle uygun görülen teknik bilgiler verilmektedir.

  

Raylı Sistemler hangi saatler arasında yolcu taşımaktadır?

Sabah : 06:00 - Akşam : 24:00 saatleri arasında yolcu taşımaktadır.

 

Raylı Sistemlerden EGO Otobüslerine geçiş yaparken yada EGO otobüslerinden Raylı Sistemlere geçiş yaparken ayrıca bir ücret ödeyecek miyiz?

Otobüs ve Raylı Sistem biletleri birbirine entegre edilmiştir. Otobüsten-Raylı Sisteme, Raylı Sistemden-Otobüse, Otobüsten-Otobüse geçişlerin 75 dakika içinde yapılması halinde İndirimli Kartlarda ayrı bir ücret ödemesi gerekmemektedir. Bu durum Tam karlarda ise her transferli biniş için 0,59 TL ücret alınacaktır.

 

Raylı Sistem hatları, İstasyonları Depreme dayanıklı mı?

Ankara deprem açısından kritik bir bölgede bulunmamakla beraber en emniyetli tarafta kalınacak şekilde projelendirilmiş ve yapılmıştır.

 

Elektriklerin kesilmesi halinde işletme durur mu?

Hayır. Diğer besleme hattı devreye girer.

 

Kızılay Ortak İstasyonunda Ankaray-Metro geçişinde ücret ödenmekte midir?

Hayır.

 

Bundan sonra düşünülen Raylı Sistem Projesi var mı?

Ulaştırma Bakanlığı tarafından Kızılay-Havaalanı metro çalışması için ihale öncesi fizibilite çalışmaları devam etmektedir

 

Ankaray ve Metroda Güvenlik nasıl sağlanıyor? Acil müdahale için neler yapılıyor?

Güvenlik için Metro İşletmesinde 650, Ankaray İşletmesinde 145  Özel Güvenlik personeli görev yapmaktadır. Tüm Sistem Kameralarla devamlı gözetim altındadır. Olası acil durumlar için Emniyet, Sağlık, İtfaiye ile işbirliği içinde çalışılmaktadır. Güvenlik elemanları ilk müdahaleyi yaparak ilgili kuruluşu çağırmaktadır.

 

Ankaray ve Metro 1 nasıl finanse edildi? Ne kadar ödeme yapıldı? Sistem zararda mı yoksa karda mı?

Hazine Garantili kredilerle finanse edilmiştir. Metro yatırım tutarı 660 milyon ABD Dolarıdır. Ankaray yatırım tutarı 518.2 milyon DM+30.4 milyon DM ek kredi ile Toplam 548.6 milyon DM dır. Ödemelerin tamamı yapılmıştır. (Firmalara) Sistem kar etmektedir, Raylı Sistemlerin kendini amorti etmesi çok zordur veya çok zaman almaktadır.

 

Metro 1 ne zaman açıldı?

28 Aralık 1997de hizmete girmiştir.

 

Ankaray ne zaman açıldı?

30 Ağustos 1996 da hizmete girmiştir.

 

Metro 2 ne zaman açıldı?

13 Mart 2014 de hizmete girmiştir.

 

Metro 3 ne zaman açıldı?

12 Şubat 2014 de hizmete girmiştir.

 

Metro 4 ne zaman açıldı?

05 Ocak 2017 de hizmete girmiştir.

 

EGO OTOBÜSLERİ

Hareket saatine uymayan hareket görevlileri hakkında nasıl şikayette bulunabiliriz ?
Hareket noktası ve duraklarda yazılı olarak asılan hareket saatlerine mutlaka uyması gerekmektedir. Uymayan görevliler hakkında dilekçe ile şikayette bulunulduğu taktirde ilgililer hakkında yasal işlem başlatılır. Zorunlu haller dışında, hareket saatlerine uymayan görevliler toplu iş sözleşmesi hükümleri doğrultusunda cezalandırılırlar.


Özel Halk Otobüslerinden kimler ücretsiz yararlanabilir ?
Aşağıda belirtilen kişiler ücretsiz olarak özel halk otobüslerinden yararlanabilirler:

1. T.C. Emekli Sandığı Gn. Md.lüğü tarafından verilen Gazi, Şehit Yakını
ve Vazife Malulü ( Kart sol alt köşesinde çapraz SERBEST ibareli yazan )
kart sahipleri
2. İstiklal Madalyası sahipleri
3. Belediye Zabıta Memurları
4. EGO Sayım, Anket ve Kontrol Görevlileri
5. TUİK Görevlileri
6. PTT Dağıtıcıları
7. 6 yaş altındaki çocuklar

 

Şikayetleri hangi telefonlara bildirelim ?
Şikayetlerinizi aşağıdaki telefon, faks ve e-mail adresimize bildirebilirsiniz.

Mavi Masa : 153
Belge Geçer ( Faks ) : (312) 507 15 52
E-posta :
otobus@ego.gov.tr

 

Yeni hat , güzergah değişiklik isteği vb. istekler için nereye başvurmak gerekir ?
Bu tür istekler için EGO Genel Müdürlüğü'ne dilekçe ile müracaat etmek gerekir.

Durak yerinin değiştirilmesi için ne gibi bir prosedür takip etmek gerekir ?
Konuyu açıklayan bir dilekçe ile EGO Genel Müdürlüğüne müracaat etmek ya da 384 03 60 /305 - 310 , 384 01 53 fax numaralarına dilekçeyi fax la göndermek gerekir. Yapılan incelemede uygun bulunduğunda gereği yapılır. Sonuçtan (olumlu, olumsuz) yazılı olarak ilgiliye cevap verilir.

 

Karşılaştığımız olumsuz durumları nereye ve nasıl bildirmemiz gerekir ?
İstenmedik olayların meydana geldiği hattın adını, tarihini, saatini,aracın EGO kod numarasını veya otobüsün plakasını (özel işleticilere ait tüm otobüsler dahil) olay anlatılarak EGO Genel Müdürlüğü Otobüs Daire Başkanlığı Emniyet Mah.Hipodrom Caddesi No:5 A Blok Yenimahalle / Ankara adresine dilekçe veya fax ile bildirebilirsiniz.
Fax: (312) 507 12 31

ESENBOĞA HAVA ALANINA ULAŞIM

Ankara Esenboğa Havaalanına ulaşım; 442 hat numaralı EGO Otobüsleri, 19 Mayıs stadyumu B kapısı önünden hareket eden Havaş otobüsleri ve taksi ile sağlanabilmektedir.

 

1. BELKO Otobüsleriyle Ulaşım

Kalkış Yeri / Varış Yeri (Ring): BALIKHİSAR MH.ESENBOĞA HAVAALANI İÇ-DIŞ HATLAR GELİŞ AKYURT/ANKARA


2. Taksiyle ulaşım
İç ve Dış hat gelen ve giden yolcu katlarında ayrılmış taksi alanlarında 7 gün 24 saat hizmet verilmektedir.

 

BUNLARI BİLİYOR MUSUNUZ?

  • 1929 Maltepe Havagazı Fabrikası bir Alman firması tarafından Toros Sokak`ta kuruldu.

  • 1935 yılında Ankara Belediyesi Otobüs İdaresi kurularak, Sovyetler Birliği’nden 100 adet otobüsün ithal edilmesiyle toplutaşımacılık hizmeti başlatılmıştır.

  • 1944 yılında Otobüs İdaresi Katma Bütçeli hale getirilerek "Ankara Otobüs İşletmesi" adını almış, ancak işletme gelişme olanağı bulamamıştır.

  • 01 Ocak 1950 tarihinden itibaren Belediye Otobüs İşletmesi, Ankara Elektrik Havagazı ve Otobüs İşletmesi ( EGO ) adını almış ve yönetim esnekliği kazanmıştır.

  • 1968 Güvercinlik Havagazı Üretim Fabrikası kuruldu.

  • 1973 Güvercinlik Havagazı Fabrikası üretime başladı.

  • 1982 yılında kamu servis araçlarının hızla artan sayılarının yanı sıra bu dönemin en önemli gelişmesi Özel Halk Otobüsleri’nin kentiçi yolcu taşımacılığına katılmasıdır.

  • 1984’lü yıllarda özellikle Macaristan’dan satın alınan Ikarus marka körüklü otobüsler servise verilmiş,böylece kentiçi yolcu taşımacılığında büyük bir rahatlama sağlanmıştır.Yine bu dönemde otobüslerde Biletçi uygulaması kaldırılarak Tek Tip Ücret ve Kumbara uygulaması başlatılmıştır.

  • Ekim 1988 de Doğalgazın Ankara ya gelişi.

  • 1992 yılında eksoz dumanlarından oluşan hava kirliliğinin önlenmesi amacıyla ODTÜ’lü bilim adamlarınca otobüslerde yapılan değişiklerle 30 adet doğalgazla çalışan otobüs hizmete girmiştir.

  • 08 Ağustos 1992 de (A1) AŞTİ-Dikimevi Ankaray hattının (8,7 Km.) yapımına başlanmıştır.
    ( AŞTİ – Emek – Bahçelievler - Beşevler – Tandoğan – Maltepe – Demirtepe – Kızılay – Kolej – Kurtuluş – Dikimevi ; Hizmet : 11 İstasyon )

  • 29 Mart 1993 tarihinde (M1) Kızılay-Batıkent Metro hattının (14,5 Km.)yapımına başlanmıştır.
    ( Batıkent – Ostim – Macunköy – Hastane – Demetevler – Yenimahalle – İvedik – Akköprü - Atatürk Kültür Merkezi – Ulus – Sıhhiye – Kızılay ; Hizmet : 12 İstasyon)

  • 1995 yılında Çift Katlı Otobüsler ulaşım hizmetine sokularak şehir içi toplu taşımacılığına yeni bir boyut getirildi.

  • 30 Ağustos 1996 tarihinde (A1) AŞTİ-Dikimevi Ankaray hattı (8,7 Km.) işletmeye açılmıştır.
    ( AŞTİ – Emek – Bahçelievler - Beşevler – Tandoğan – Maltepe – Demirtepe – Kızılay – Kolej – Kurtuluş – Dikimevi ; Hizmet : 11 İstasyon )

  • 08.08.1997 tarihinde Toplu Taşımacılıkta ilk Otomatik Ücret Toplama Sistemi hizmete girdi.

  • 28 Aralık 1997 tarihinde (M1) Kızılay-Batıkent Metro hattı (14,5 Km.) işletmeye açılmıştır.
    ( Batıkent – Ostim – Macunköy – Hastane – Demetevler – Yenimahalle – İvedik – Akköprü - Atatürk Kültür Merkezi – Ulus – Sıhhiye – Kızılay ; Hizmet : 12 İstasyon)

  • 1999 yılında Toplu Taşım Otobüslerinde ilk defa Dijital Flama kullanımı başlatıldı.

  • 06 Ocak 2001 tarihinde Ankaray, Metro ve Otobüs Ücret Toplama Sistemleri entegre edilerek tüm toplu taşıma türlerimizde Tek Tip Ücret Toplama Belgesi kullanılmaya başlanmış ve Ücretsiz Transferli Yolculuklar bu dönemde verilmeye başlanmıştır.

  • 19 Şubat 2001 tarihinde (M3) Batıkent-Sincan-Törekent Metro hattının(15,3 Km.) bina ve inşaat yapım çalışmalarına başlanmıştır.

    (OSB - Törekent - GOP - Fatih - Devlet Mah. - Eryaman3 - Eryaman1-2 - İstanbul Yolu - Botanik - Mesa - Batı Merkezi ; Hizmet : 11 İstasyon )

  • 27 Eylül 2002 tarihinde (M2) Kızılay - Çayyolu-2 Metro hattının (16,5 Km.) bina ve inşaat yapım çalışmalarına başlanmıştır.
    ( Necatibey - Milli Kütüphane - Söğütözü - MTA - ODTÜ - Bilkent - Köy Hizmetleri - Beytepe - Ümitköy - Çayyolu1 - Çayyolu2 ; Hizmet : 11 İstasyon )

  • 15 Temmuz 2003 tarihinde (M4) Tandoğan-Keçiören Metro Hattının (9,2 Km.) bina ve inşaat yapım çalışmalarına başlanmıştır.

    ( Tandoğan - EGO - AKM - ASKİ - Dışkapı - Meteoroloji - Belediye - Mecidiye - Kuyubaşı - Dutluk - Gazino ; Hizmet : 11 İstasyon )

  • 2006 yılında toplu taşıma araç şoförleri Psiko-Teknik teste tabi tutulmaya başlandı.

  • 02.01.2006 tarihinde Kazan İlçesine ulaşım hizmeti verilmeye başlandı.

  • 2007 yılında Yenikent`e ulaşım hizmetleri verilmeye başlandı.

  • 14.04.2007 tarihinden itibaren Temelli'ye ulaşım hizmeti verilmeye başlandı.

  • 01 Eylül 2007 Doğalgaz Dağıtım ve İşletme faaliyetleri Başkent Doğalgaz Dağıtım AŞ. Genel Müdürlüğü`ne devredildi.

  • 15.03.2008 tarihinde Esenboğa-Aşti arası ulaşım hizmeti verilmeye başlandı.

  • 16.07.2008 tarihinden itibaren Çubuk İlçesine ulaşım hizmeti verilmeye başlandı.

  • 16.07.2008 tarihinden itibaren Elmadağ İlçesine ulaşım hizmeti verilmeye başlandı.

  • 16.08.2008 tarihinden itibaren Yeşildere'ye ulaşım hizmeti verilmeye başlandı.

  • 29.10.2008 tarihinde EGO Genel Müdürlüğü yeni hizmet binasına taşındı.

  • 28.11.2008 tarihinden itibaren Akyurt İlçesine ulaşım hizmeti verilmeye başlandı.

  • 19.03.2009 tarihinden itibaren Selametli'ye ulaşım hizmeti verilmeye başlandı.

  • 19.03.2009 tarihinden itibaren Bezirhane'ye ulaşım hizmeti verilmeye başlandı.

  • 01.01.2010 Transfer süresi 75 dakikaya uzatıldı.

  • 12.01.2010 tarihinden itibaren Temelli'ye ulaşım hizmeti verilmeye başlandı.

  • 27.05.2010 tarihinden itibaren Kalecik İlçesine ulaşım hizmeti verilmeye başlandı.

  • 31.05.2011 tarihinden itibaren Ayaş İlçesine ulaşım hizmeti verilmeye başlandı.

  • 31.05.2011 tarihinden itibaren Bala İlçesine ulaşım hizmeti verilmeye başlandı.

  • 06.06.2012 tarihinden itibaren EGO Genel Müdürlüğü otobüslerinin takip edilmesi amacıyla otobüslere GPS takılmaya başlandı.